Friday, December 3, 2010

Satu hari di KTM

Aku turun tangga dan ku lihat tren sudah tiba.

Aku pun bergegas untuk turun dan kemudian berlari ke arah tren...

ZASS..!!!

Aku sempat masuk, aku menoleh ke kanan dan ke kiri mencari tempat untuk duduk, kemudiannya aku memilih untuk duduk di sebelah kanan, bersebelahan mak cik India dan berhadapan dengan beberapa orang perempuan yang memakai tudung.

Sedang aku happy melayan hp aku yang memainkan pelbagai lagu. Aku perasan yang mereka ni meng'usha' aku dengan pandangan yang pelik sambil tersenyum-senyum.


Namun aku terus kontrol macho,hoho.

Namun kemudiannya mataku melirik ke atas tingkap, terdapat satu stiker pink.

"COACH WANITA"

Moral of the story: Sebelum masuk gerabak kereta api KTM, pastikan gerabak itu bukan khas untuk wanita.

"...Ya Tuhan kami, janganlah Engkau hukum kami jika kami lupa atau kami tersalah..." 2:286

3 comments: