Tuesday, June 9, 2009

I was 21 years old last Friday



Aku mulakan hari Sabtu(lepas) yang hening dengan sarapan KFC. Kejam? Tidak...cuma sekadar menerima dan mensyukuri nikmat. Dah nama makanan free, mestilah kita TOLAK... masuk ke dalam perut betol tak? :D haha...

Hari Jumaatnya berlalulah sudah episod seorang pemuda yang berumur 21 tahun. Bermula pada hari Sabtu itu, tersusun sudah 1001 caturan kehidupan, penuh cabaran. Apakah cabaran itu? Masa akan memberikan segalan jawapannya.

Antara AKU yang semalam dan hari ini...

Apa kayu ukur untuk aku kata aku lebih baik daripada semalam? Atau lebih teruk? Adakah dengan bekurangnya duit di poket seluar aku ini? atau bertambahnya baju yang ada di almari? atau bertambah atau bekuranganya kalori dalam diri? ( haha :D )



"Inna akromakum indallahi atqokum"
Sesungguhnya orang yang paling mulia di antara kamu adalah orang yang bertaqwa...
(al-Hujuraat: 13)



Cara nak dapat taqwa yang paling senang, kahwin!! haha!! (ade sandaran dalil untuk kenyataan ini ke? nanti ada orang cop aku bid'ah pulak :p ) - di kenduri Kak Diza Riza dengan Suhaib di UKM.

Easier said than done...bagaimana untuk mencapai level itu? Jawapannya ada tertulis pada kalimah toyyibah, 'magis' terbesar yang diturunkan olehNya dengan penuh rasa kasih dan sayangnya pada kita, hasil olahan titisan air mani yang hina.

No comments:

Post a Comment